اقتباس از صور اسرافيل شماره 22
قسمت دوم:
جواب از اداره
اولاً من ابدأ با عقايد شما يكقدم همراه نيستم . ثانياً امروز سوء ادب نسبت بوكلاي مجلس خرق اجماع امت است، براي اينكه هر چند موافق شريعت ما و مطابق قوانين هيچ جاي دنيا هم نباشد ، اما امروز بقال هاي ايران هم ميدانند كه وكيل مقدس است ، يعني وقتي آدميزاد وكيل شد مثل دوازده امام و چهارده معصوم پاك و بيگناه است .
ثالثاً چطور ميشود آدميزاد مسلمان باشد ، سيد باشد ، آخوند باشد ، حاجي باشد ، صاحب ريش و كوپال باشد ، از همه بدتر بقرآن هم قسم خورده باشد ، آنوقت مثلاً بقول بابا گفتني محض حسادت يا حرص يا نعوذ بالله محض قوليكه بوكيل باشي در انجمن شست نفري داده پاش را توي يك كفش بكند كه اين دو نفر علمدار آزادي و پنج شش وكيل بي غرض را از مجلس بتاراند .
نه ، من ابداً با خيالات شما همراه نيستم و هيچ بقال ايراني هم با خيالات شما همراه نيست . چرا ؟ براي اينكه من نميتوانم دين صد و بيست نفر وكيل معصوم را گردن بگيرم ، براي اينكه من نميتوانم گناه صد و بيست نفر بنده هاي مؤمن ، مقدس ، امين و بيگناه خدا را بشورم .
همان گناههاي خودم را مرد باشم جواب بدهم بهفتاد پشتم هم بس است .
بله ، عقيده من اين جور چيز هاست و عقيده تمام شيعيان پاك هم از همين جور چيز هاست .
اما من متحيرم در صورتي كه محمد بن يعقوب كليني در اصول كافي و محمد بن علي بن موسي بن بابويه قمي در كمال الدين و تمام النعمه و سيد مرتضي در شافي و محمد بن الحسن طوسي در كتاب الغيبه و فضل بن حسن طبرسي در اعلام الوري وعلي بن عيسي اربلي در كشف الغمه و مولا محمد باقر مجلسي در سيزدهم بحار و حاجي ميرزا حسين نوري در نجم ثاقب و ساير علما در ساير كتب صريحاً مينويسند كه : « وقتي خداوند عالم سيصد و سيزده نفر بنده مؤمن مقدس و شيعه خالص امين در دنيا داشت حضرت حجت ظهور خواهد كرد » . پس چرا ما شيعيان خلص ، ما منتظرين ظهور فرج و ما گويندگان « وعجل فرجنا و فرجهم » زودتر سعي نميكنيم كه يك صد و نود سه نفر هم دعانويس ، عشر خوان ، رمال وجزوه كش برين يكصد و بيست نفر وكيل حاليه كه داريم بيفزاييم كه بمحض ورود بمجلس همه معصوم و امين و بيگناه بشوند و عدد اصحاب بدرگه سيصد و سيزده نفرست كامل بشود كه بلكه ما هم درك زمان سلطنت حقه را بكنيم ، بلكه ما هم چشممان بجمال انور امام زمانمان روشن بشود ، بلكه ما هم چهار روز معني عدالت را گذشته از مطالعه در كتاب در خارج هم ببينيم ! ! !
اما حالا كه تازگي ها مي شنوم يك فصل هم بقانون اساسي زياد ميشود كه وكالت از روي قانون قرآن دو سهم بپسري برسد و يك سهم هم بنا بقاعده « الضر وراث تبيح المخدورات » خرج مهماني موكلين بشود ، خدا كند كه بشود ، ما چه حرفي داريم ، اما اضافه كردن آن يكصد و نود و سه نفر هم از همان جنس كه گفتم لازم است .
دخو